Gå til hovedinnhold
Forklaring av faktura

Har fakturaen din et høyere beløp enn du forventet? Det er det alltid en god forklaring på, så les disse sjekkpunktene før du tar kontakt.

Oppdatert for over 5 måneder siden

Når vi får henvendelser med spørsmål om faktura er det stort sett fordi kunden ikke har lest fakturaen sin ordentlig. Det de ofte lurer på er hva de er blitt belastet for, samt hvor mye. Dette står på side 2 av fakturaen man mottar står det hva man er blitt belastet for, samt hvor mye.

Nylig blitt kunde?

"Jeg bestilte abonnement til 298 kr per måned, men månedsavgiften på faktura var høyere enn det".

Prisene for våre abonnementer er det det koster for én måned, altså ca. 30 dager. Det vil si at hvis du har blitt kunde midt i en måned, så må du også betale for disse dagene. Har du et abonnement til 298 kr per måned vil det altså bli ca. 149 kr (for dagene du var kunde i måneden som var) + 298 kr for den kommende måneden.

Har du ringt til spesialnummer?

"Jeg har jo fri tale inkludert, hvorfor er jeg blitt belastet for å ringe til et nummer da?".

Har du ringt til nummer som er 3, 4 eller 5-sifret, eller som starter på 8xx xx xxx, så er det mange av disse som det koster penger å ringe til. Det er som regel Taxi, banker, teletorg eller underholdingstjenester. Husk at du også kan sperre for muligheten til å ringe til disse via Min Side, f.eks. for barna dine.

Se våre priser til spesialnummer her.

Betalt for en tjeneste eller et produkt med telefonen?

"Dette må være svindel, jeg har ikke bestilt dette".

Har du betalt for parkering eller avis-abonnement med betaling via mobilregningen? Betalinger som gjøres via tjenester som Strex vil havne på mobilregningen din, har du blitt belastet av de kan du logge inn på siden deres for å sjekke av hvem og hvor mye du har blitt belastet. Link for å logge inn hos de finner du her.

Vært i utlandet eller på en ferge?

"Trodde dere skrev at bruk i utlandet er inkludert jeg"

Mobilbruk i land innefor EU/EØS er inkludert (unntak gjelder for noen abonnement), bruk utenfor EU/EØS eller ombord på ferger eller fly f.eks. er ikke inkludert i abonnementet ditt hos oss, og det er egne priser som gjelder for dette.

Se priser for bruk i utlandet her.

Se priser for bruk ombord på ferger, fly og satelitt her.

Kjøpt noen andre tjenester fra oss?

"Trodde ikke datasim kostet noe hos dere i måneden jeg".

Det kan være ekstra data- eller tvilling-SIM, Autopåfyll av data, etablering av nytt nummer etc.

Du kan se våre priser for tilleggstjenester her.

Ringt til et utenlandsk nummer?

"Er ikke bruk i EU/EØS var inkludert likevel".

Det stemmer at bruk i EU/EØS er inkludert, men det gjelder ikke dersom du ringer til et utenlandsk nummer innefor EU/EØS og du befinner deg i Norge.

Du kan se våre priser til utlandet her.

Svarte dette på spørsmålet?