Fungerer ikke iMessage eller FaceTime etter bytte av SIM-kort? Følg denne framgangsmåten hvis du ser en feilmelding under aktivering.
Når du aktiverer iMessage eller FaceTime, kan du se en av disse meldingene:
Venter på aktivering
Aktiveringen mislyktes
Det oppsto en feil under aktivering
Kunne ikke logge på. Kontroller nettverksforbindelsen.
Kan ikke kontakte iMessage-serveren. Prøv igjen.
Kontroller enhetsinnstillingene
Kontroller at du er koblet til et mobildata- eller Wi-Fi-nettverk.
Hvis du bruker en iPhone, trenger du SMS-meldingsfunksjon for å aktivere telefonnummeret for iMessage og FaceTime. Avhengig av hvilken operatør du bruker, blir du kanskje belastet for denne SMS-en.
Gå til Innstillinger > Generelt > Dato og tid og kontroller at tidssonen er riktig angitt.
Slå av og start iMessage og FaceTime på nytt
Gå til Innstillinger -> Meldinger og slå av iMessage.
Gå til Innstillinger -> FaceTime og deaktiver FaceTime.
Start enheten på nytt.
Slå på iMessage og FaceTime igjen.
Fremdeles ikke aktivert etter en dag?
Det kan ta opptil 24 timer å aktivere iMessage og FaceTime. Følg denne framgangsmåten hvis problemet fortsetter etter 24 timer:
Sørg for at enheten har den nyeste versjonen av iOS eller iPadOS.
Hvis du bruker en iPhone, kontakter du operatøren for å forsikre deg om at du kan sende og motta SMS-meldinger.
Kontroller at du kan sende og motta SMS. Hvis du ser en melding med teksten «Operatøren kan ta betalt for SMS-meldinger for å aktivere FaceTime og iMessage», trykker du på «OK» for å tillate eventuelle SMS-kostnader.
Kontakt Apple-kundestøtten.