Ved overføring/portering av nummer blir SIM-kortet aktivert på et gitt tidspunkt, og ved bestilling av nytt nummer sendes det ferdig aktivert.
Vent gjerne med å bytte SIM-kort til du har mistet dekningen på ditt gamle abonnement, da det kan forekomme forsinkelser i aktiveringen. Dersom du fortsatt ikke har dekning forsøk følgende:
Ta SIM-kortet ut av telefonen.
Skru av telefonen
Vent minimum 1 minutt
Sett inn SIM-kortet igjen
Skru på telefonen
Merk: Dersom du har mottatt et «uaktivert ertatnings-SIM» kan dette aktiveres på Min Side under SIM-kort-fanen. Trenger du hjelp med aktiveringen kontakter du bare kundeservice via chatten nede i høyre hjørne eller med en e-post til kundeservice@happybytes.no, så kan de aktivere det for deg.
Dersom du har problemer med enten mobildata eller mms, sjekk her for tips og hjelp til hvordan man fikser det:
Dersom fortsatt skulle oppleve problemer er det bare å ta kontakt med oss i kundeservice-chatten eller send en e-post til kundeservice@happybytes.no