Gå til hovedinnhold
Feilmelding etter jeg har satt inn SIM-kort
Oppdatert for over et år siden

Nedenfor finner du noen av de vanligste feilmeldingene som komme i forbindelse med bytte av SIM-kort. Dersom du skulle få en feilmelding eller ikke har dekning med det nye SIM-kortet ditt prøv følgende fremgangsmåte:

  1. Ta SIM-kortet ut av telefonen.

  2. Skru av telefonen

  3. Vent minimum 1 minutt

  4. Sett inn SIM-kortet igjen

  5. Skru på telefonen

Merk: Om du opplever at PIN-koden ikke fungerer kan det dette komme av at telefonen er låst og at du må taste inn «skjermlås-koden». Dette er koden du selv valgte da du satte opp telefonen.

Nedenfor har vi listet opp hva ulike feilmeldinger kan komme av:

“Opplåsnings-PIN-kode for SIM-nettverk” kan komme opp dersom telefonen din er operatørlåst. Hva du må gjøre for å låse opp telefonen kan du se hos Telenor eller Telia.

“SIM-kortet er ugyldig” kan komme opp både dersom dersom telefonen har operatørlås (se over) og dersom SIM-kortet ikke er aktivert.

“Sett inn SIM-kort» / «Inget SIM-kort» kan bety at SIM-kortet ble satt inn før det ble aktivert, eller at det ble satt inn feil.

Om du skulle ha problemer med å få SIM-kortet til å fungere så ta gjerne kontakt med oss i kundeservice-chatten eller sende en epost til kundeservice@happybytes.no, så finner vi ut av det sammen.

Svarte dette på spørsmålet?